Jesteś niezadowolony z obsługi bankowej? Złóż reklamację!

Jesteś niezadowolony z obsługi bankowej? Złóż reklamację!

30 marca 2019 Wyłącz przez admin

Instytucje bankowe dokładają wszelkich starań, by realizowane przez nich usługi nie spotykały się z błędami i niejasnościami. Jednak i tutaj zdarzają się pomyłki, z czym wiąże się reklamacja dokonywana przez klientów. Powodem reklamacji może być nieprawidłowo naliczona opłata lub też niezrealizowany przelew. Każdą z takich sytuacji można zgłosić w wybranej przez siebie formie.

Listem, osobiście czy online?

Decydując się na reklamację, należy wybrać formę, w jakiej zostanie złożona. W przypadku poważnego problemu lub niedopatrzenia ze strony banku najlepszym wyjściem będzie wysłanie listu poleconego, koniecznie za potwierdzeniem odbioru. Jeśli sytuacja jest mniej dramatyczna, dobrym i bardzo łatwym sposobem jest przesłanie drogą internetową formularza, który znajduje się na stronie bankowości internetowej. Można również skorzystać z infolinii lub wybrać się do placówki osobiście. W tym ostatnim przypadku należy wziąć od pracownika banku potwierdzenie przyjętej reklamacji, by w przypadku trafienia sprawy do sądu, mieć dowód złożenia skargi lub zażalenia. Każda forma zgłoszenia zażalenia lub skargi powinna być odpowiednio udokumentowana i potwierdzona.

Co powinno zawierać pismo?

W składanym dokumencie należy zawrzeć dane kontaktowe swoje, a więc imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz adres korespondencyjny, jeśli ten jest inny, a także dane banku, w tym nazwa, oddział, adres siedziby oraz dane konkretnej osoby, jeśli reklamacja składana jest kierowana np. do prezesa zarządu banku.

Bardzo ważne jest wskazanie problemu z dokładnym jego opisem. O ile jest to możliwe, należy wskazać datę zaistniałej sytuacji oraz w jakich okolicznościach powstała. Niezwykle istotne dla szybkiego i korzystnego rozwiązania sprawy jest załączenie dokumentów potwierdzających błąd ze strony banku.

Kolejno w treści należy wskazać oczekiwania wobec banku, np. zwrot niesłusznie naliczonej opłaty, a także wybrać sposób odpowiedzi. Jeśli się go ne wskaże, bank samodzielnie zdecyduje, jak skontaktuje się z klientem.

 

Artykuł napisany przy pomocy SALVUSMONEY, udzielają oni kredytów dla zadłużonych, sam sprawdź i oceń jakość ich usług 🙂